lördag 2 oktober 2010

Det här hände mig också i torsdags..

Jag kom hem ca klockan tre efter en heldag i stuffen och tyckte att jag förtjänade lite fritid nu när jag faktiskt pluggat en hel dag, så jag la mig på min säng och läste "sputnikälskling" i frid och fröjd.
Tills jag somnade.
Till historien hör att mitt rum ligger så att solen går upp i det högra hörnet av mitt fönster, och den går ned i det vänstra.
När jag vaknar igen står solen lågt och jag är helt övertygad om att det är morgon.
Så jag ligger och tänker, jag har vaknat av mig själv och inte av någon väckarklocka, så vad kan hon vara? Åtta? Nio?
Vad är det för dag idag? FREDAG!!! Aaaaah! jag har ju tenta idag! Vad är klockan? Hur mycket har jag försovit mig??
Jag flyger upp ur sängen och börjar byta kläder.
Shit! Och jag som ine pluggade igår kväll heller, jag skulle ju sista-minutenplugga!
...Vänta nu...
Vad gjorde jag igårkväll egentligen.
Åt jag egentligen middag?
Borstade jag verkligen tänderna?
Varför hann jag inte plugga?
När somnade jag egentligen?

och sakta gick det upp för mig....
....att det kaske fortfarande var torsdag...
och jag gick och kollade på klockan...
och hon var fem, torsdag kväll.
Och då vändes hela min värld uppochner.
och jag visste inte vart jag var, när jag var, vem jag var eller i vilket universum jag befann mig.
I över en timme var jag helt borta, yr och totalt disorienterad.
För att inte tala om fullständig förvirrad.
Det var en av de intressantaste upplevelserna i mitt liv.

Igår var jag på filmkväll utan film efter att ha haft tentamen i stenigenkänning.
Nu ska jag plugga, handla, duscha, cykla, föra och sen blir det gasque gasque gasque.
Då ska jag ha en lila sidenkläning och högklackat.
det ska bli fiiiint .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar