onsdag 20 oktober 2010

besök

Efter en halvtimme i föräldrahemmet: ååååh vad myyyysigt att vara hemma igen!! Vad fint! Vad mysigt! *kärlek*

Efter tre timmar i föräldrahemmet: *börjar ångra lite att jag inte tog med datorn* Hur lever man egentligen utan internet!?

Efter fem timmar i föräldrahemmet: Aah. TV

Ens tillvaro vänds på något vis lite uppockner när man spenderar fyra dagar hemma och din pappa håller dig vaken till kl halv två om nätterna när du hade tänkt passa på att sova ut, och din mamma och du tittar på mer tv tillsammans än vad du gjort ensam på ett halvår (vilket inte är en bragd då jag inte äger tv) och jag nog åt större koncentration godis de här fyra dagarna än vad jag gjort på... länge... i alla fall (vilket ÄR en bragd! jag äter mycket godis)

Men dagen då jag var ensam hemma och förberedde mammas trerätters födelsedagsmiddag hann jag se exotiska programm som top model, project runway, och min största skatt: en gammal säsong av dr who på tv4 guld. ´
doktorn är häftigate på 200talet.

Annars har jag ignorerat plugget, inte tagit prommenader pga regn, lagat en trerätters middag, börjat med min fars julklapp och impulsshoppat garn för 180 kr.
Och haft det fint.
Så otroligt fint.

Idag har jag varit i skolan, skitit i allt jag borde gjort och sovit hela eftermiddagen istället.
Men jag har ju i alla fall fixat lunch till imorgon. Det är produktivt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar