torsdag 30 september 2010

stuff

Ibland känner jag mig alldeles borta från världen.

Det är som om jag lever flera olika liv, med olika personer och olika teman, men när det kommer till kritan käns det som om det enda verkliga är när jag är själv, hundra år gammal, skild från hela världen och nästan redan död.

Jag kan ännu inte säga vad jag tycker om den nya staden.
För allt är så annorunda och olikt det jag i maj drömde om och föreställde mig, så olik det jag tänkt mig när jag för första gången satt ienbil på väg hit.
Allt är både bättre och sämre och jag har massor och ingenting att göra och hundratals måttligt livsavgörande beslut att ta.

Min vecka har bestått av en dag vid havet efter 1,5 timmars sömn på en buss. Där klättrade vi på klippor och tittade på sten. Jag njöt av att vara nära de vackra, stormiga, blå vågorna.

dagen därpå sprang vi in och ut ur en buss och tittade på er sten.

de två senaste dagarna har spenderats i stuffen, där vi förvånande nog har... tittat på sten.
Vi har ca 500 mineraler och bara 200 bergarter att kunna till imorgon, och nivån ligger ungeför på: "ahmen, den här är ju stentung!"
"vad är det här? Jo det är kvarts, det är ju kristallklart!"
"whats this, this is gneiss.."
"det här är pegmatit, det är jag ju i alla fall bergsäker på."

nu ska jag lägga mig och lära mig skillnaden bla mellan Echiodermata crinoidea, Mollusca cephalopoda coleoidea och Brachiopoda rhychonelliformea.

imorgon är det stufftenta, sen börjar det riktiga plugghelvetet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar