torsdag 16 september 2010

om valet och kvalet

Jag har spenderat större delen av år 2010 med att förfärat utbrista för mig själv: Men herrejesus! Det är ju val i år! Jag måste börja läsa på!!

Därför var jag mycket ansvarsfull och började som en plikttrogen medborgare att fördjupa mig i politiken för ca en vecka sedan.
Mina åsikter är ungefär de samma som när jag läste på sist (för ca tre år sedan) Det finns två partier, det ena har rätt vettiga åsikter, men deras idé angående skolan SUUUGER så mycket att det är jobbigt att bara tänka på det.
Det andra har rätt vettiga idéer, men i vissa frågor har de åsikter som SUUUUUGER så mycket att det är jobbigt att bara tänka på det.
Det är som att välja mellan pest eller kolera, bara det om du väljer pest får du en klubba med citronsmak och om du väljer kolera får du en som smakar hallon.

Så igår när jag letat på och dammat av mitt stackars röstkort satt jag 40 minuter utanför stadsbiblioteket och hade ångest.
Nu ska jag gå in och rösta, nu ska jag gå in och rösta, nu ska jag gå in....
Amhen komigen nurå! Det är ju bara att välja någonting! NU går jag in!!!!
...Sen tog jag med mig mitt röstkort på en tur till centralstationen och köpte en tågbiljett istället.
Det var roligare.

Planerna för kvällen var förståss at renskriva mina stuff-anteckningar och läsa på lite mer om de minst sugande partierna på internet.
Därför drog jag på krogen med klassen och spenderade kvällen med att härma djurläten med tillhörande rörelser och hålla tacktal till föreläsaren som hälften av klassen regelbundet somnar till.
Sen dansade vi.
Det var trevligt.

Idag pallade jag min cykel genom regnet och lämnade mina smått tveksama politiska åsiker i tre kuvär i en låda.
Take that sverigedemokraterna!!! Mindre procent åt er, mer till partier som faktiskt inte är helt dumma i huvudet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar