torsdag 23 september 2010

såhär om hösten

Spenderar jag mycket hellre mina kvällar med att lusläsa en bra bok eller sträcktitta mig igenom sex säsonger av valfri favoritserie på min dator än att plugga.
Det är vad jag gör också.
Smart nog.
Om en vecka har jag min första tenta och jag har inte ens öppnat min kurslitteratur.
Väldigt strategiskt gjort.

Sulle jag inte skärpa mig det här året?
Skulle jag inte vara produktiv och effektiv och faktiskt bara bita ihop och göra det som måste göras?
Nje. Uppenbarligen var det inte lätt att förändras.
Alls.
Mitt liv har knappast förändras speciellt drastiskt alls av att byta stad.
Visst, de yttre detaljerna må vara annorlunda men på djupet är jag samma gamla människa som jag alltid varit. Och mitt liv ett resultat av mina ständigt upprepade handlingar och tankegångar.

Idag har jag spenderat större delen av eftermiddagen med att desperat försöka ta reda på hur magnetkis bildas.
Med bristande resultat, det finns uppenbarligen inte en människa mer än jag som bryr sig om det.

Måndag - Tisdag spenderades i Skara på exkursion och jag hackade fossiler och grävde i uran-rika bergarter.
Jag gjorde mig även en massäck på smörgås och varm choklad och kännde mig som sju igen.
Bortsett fårn att exkursion varken var rolig eller intressant. En ny upplevelse för leka-glatt-i-skogen-annka.
Jag skyller på lärarna och ser med förväntan fram emot nästa busstur på måndag.

Jag ska ha valt rätt den här gången.
För jag pallar inte att börja om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar