tisdag 9 mars 2010

över en vecka

Över en vecka har gått sen jag sist skrev och jag måste erkänna att det är med trötta ögon och lite tid jag skriver nu.

Den enkla anledningen till avbrottet är denna: inget internet.

Förra veckan var jag ledig, och efter en underbar helg hos min älskade åkte jag hem-hem.
hem-hem till föräldrarna och hemmet jag faktiskt saknat.
Far bjöd på semlor och vi hade det mysigt en kväll.

Dagen därpå återupptäckre jag vilket stilla liv som levs hemma-hemma. hur lite sociala vi egentligen är.
Jag roade mig genom att läsa om 40-50-talet på italienska, och sen tvingade mor ut mig på fina vinterprommenader i fin snö och så spelade vi kort.
Jag experimenterade på onsdagen med mat, och inser igen vilket geni jag är.
En lugn halv-vecka spenderades kort sagt.

Torsdage spenderades på olika transportmedel, och vid halv sju på kvällen kunde en mycket lycklig Akko krama gamla vänner och lyckligt tjattra på på italienska med de fina schweiziskorna i deras hemland.
Vi åt på resturang och middagen var en fantastisk vegetarisk buffé!

För övrigt i utlandet gjorde jag detta:
pratade italienska, provade det lokala köket som visade sig vara utmärkta kombinationer av ost, bröd, potatis och lök i olika slag. Ibland åt man dem med äppelmos.
Jag har även druckit läsk gjord på "mjölk-extrakt" och köpt mängder med choklad.

Jag har gått i vackra städer, åkt tåg, åkt färga åkt linbana (500 m över markan!) och prommenerat i bergen.
Sett italiensk film och pratat inpå småtimmarna.
Underbara fina.

Nu är jag trött. De senaste dagarna har jag ignorerat skolarbete och gjort "viktigare" saker istället, som att läsa bloggar, trycka i mig mat och sköta bokföring.
Nu ska jag ta tag i morgondagens läxa.

Jag återkommer med ett roligare inlägg snarast.

ci videamo!
De två senaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar