måndag 28 september 2009

Segt

Tisdagsbloggen går lite åt stöpet när jag inte har något eget internet längre och dessutom måste tentaplugga.
Livet går lite åt stöpet för att jag har min hjärna och tankarna far och flyr.
För att jag har min pojkvän i en annan stad och saknar honom jämt och ständigt.
För att jag flyttade för att fly, och inte känner mig hemma någonstans längre.
Inte känner att jag har så mycket kvar.

För att jag är glad och nöjd, och trivs och är entusiastisk, och för att det jag läser gör mig lycklgast i världen.
För att mina kärare är bäst.

För att mina nyfunna kompisar är fina och snälla, men för att vi har väldigt olika intressen, och väldigt lite tid.

För att jag längtar till uppsala och bli riktigt full för att glömma hela min existens.

För att jag fasar för uppsala för att jag vet ju att jag inte kommer att passa där heller.

För att jag är less. Och trött.
Gammal och trött och inte ens fyllda 20.
Trött på livet och trött på ensamheten.
Trött på besvikelser och hopp.
Trött på att börja om på nytt, trött på att tappa allt det gamla.

Trött på att sällan hitta hem i mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar