onsdag 9 september 2009

Onsdag igen

Världen är emot mig.
Mitt internet har varit nere och min kontakt med omvärlden har reducerats till primitiva medel som sms och muntlig konversation.

Jag har även varit avskuren från bloggen och mitt tisdagskoncept håller på att gå i bitar.

Så.
Tisdagsbloggen?
Tisdagsbloggen bygger lite på nanovrimokonceptet, att jag måste hålla igång mitt skrivande, men även mest för mina läsares skull.
Jag vet själv att det är härligt att besöka bloggar där jag vet att det kommer att finnas ett eller flera inlägg per besök (oftast dagligen) och jag vet att man gärna glömmer bort de bloggar som sällan skrivs på.
Jag tvivlar personligen på att jag har material för ett inlägg om dagen, så jag tänkte: minst en gång i veckan.
Om ni kommer hit varje onsdag så ska det finnas något att läsa.
e Voila:

Min vecka:

Studierna fortsätter med morfem, fonem transkriptioner av köpingbor, härliga föreläsningar, härliga föreläsare, vilsegåenden och nya människor.

I helgen har jag spelat munchkin med E och Sandra efter två mer eller mindre lyckade bakförsök. Kakorna är i sig ätbara, men varken speciellt tjusiga eller fantastiska, och jag ger bort dem till höger och vänster för att inte äta alla själv och bli ännu fläskigare än vad jag är.

På lördagen träffade jag A på en fest, och eftersom jag inget ätit under dagen tyckte jag att det var en fantastiskt bra idé när han drog fram vodkaflaskan.
Jag hade en mysig kväll med gamla vänner tills festen tog slut och jag följde A hem genom mörka gränder för att sedan läsa resten av natten på älskades soffa.

Söndagen var en dag av illamående, fantastiska promenader och ett äventyr då jag tog upptåget för första gången. Bärandes bla på en whiteboardtavla och en dammsugare.

Väl tillbaka i skolan har jag "pluggat" hemma hos en kompis då vi effektivt pratade film och resot i några timmar över en janssons frästelse, innan jag aldeles själv hittade hem från andra sidan stan, (med avancerade saker som både bussar och byte av tunnelbana). Och så har jag attackerat söta norrmän i klassrummet, babblat på i nervös förhoppning, och fått sällskap av honom nästan hela vägen hem. Vi prtade förvånansvärt nog om språk, och konstaterade att båda avgudar QI

Jag och J har ett problimatiskt problem ochstör nu hämningslöst våra lärare, kurskamrater och främmande människor på tunnelbanan i desperat jakt på en spansktalande människa.

Idag fick jag en gratis mugg i skolan.

Jag har lagat expirimentell mat igen, och konstaterat ännu en gång att jag är ett geni.

Och nu ska jag sova.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar