onsdag 2 september 2009

En dag försenad

Idag är det onsdag och jag har ätit världens största bulle.

Veckorna blir längre och längre här i huvudstden och jag kan inte fatta att det bara var ynka femton dagar se jag såg det här rummet för första gången.

Ungefär detta har hänt i mitt liv sen sist:

* Jag har hyrt ut min hjärna i utbyte mot en biobiljett.
Mina nyfunna vänner beklagade sig efter vår föreläsning (där vi fått erbjudandet att aggera som försökskaniner i en mycket spännande undersökning a vissa områden i en mänsklig hjärna) att de gick miste om biobiljetten som erbjöds som tack. (de satt för långt bak i föreläsningssalen, och eprimenteraren i fråga behövde bara 24 små kaniner)
Jag därimot tar bara varje tillfälle i akt att få massor av elektroder kopplade till mitt huvud.
Jag väntar med spänning.

* Jag har köat.
Massor har jag köat. En halvtimme där, 40 minuter där.
En gång stod jag i kö i tjugo minuter för att sedan få reda på att jag själv skulle fylla i ett formulär
för att sedan ställa mig längst bak i kön igen.

* Jag har sprungit massor och missat åtskilliga tunnelbanor och bussar.

* Jag har lyssnat på sextiotalsmusik och gjort mig till allmänt åtlöje när jag mimar och eller stickar på tunnelbanan.

* Jag har lärt känna människor som är lika peppa, giriga, snikna och språkintresserade som jag.

* Tredje dagen i skolan hade jag redan en resa till berlin inplanerad med människor jag träffat i cirka en halvtimme.

* Jag har inhallerat helium på föreläsningar efter anvisningar från min lärare (från en tub jag delade med mina klasskamrater såhär appropå svininfluensan), och jag har återupptäckt lingvisters tendens att ge underliga ljud ifrån sig på offentliga platser när vi känner efter tungans position per fonem.

Jag har förståss också varit måttligt trött, less, negativ, less, rädd, nervös, glad, hoppfull och ångestfull.
Och jag har möbler.
En säng, bokhyllor, skrivbord, gardiner, en matta, snart ett nattduksbord och dv andra saker som får mitt rum att se ut lite mer som ett hem än vad det gjorde för två veckor sen.

Nu ska jag springa och hämta ett tvättlass från tvättstugan och sen blir det omelett till frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar