söndag 21 februari 2010

sämsta söndagen

Välkomna välkomna alla åskådare för ett nytt försök att samla Akkos tankar!
Programmet för detta år är simpelt och enkelt, för att inte säga okomplicerat!
En gång i veckan, endast en gång i veckan behöva ni besöka denna sida, och den ska Eder underhålla med minst ett nytt inlägg om dråpliga upptåg, svindlande äventyr, tårdrypande tankegångar eller fräsiga skämt och djupa filosofier.
Välkommna, välkomna mina damer och herrar, mitt hersskap och min publik, att följa denna blogg med spänning!

Ridån går upp och här är jag.
Mörkret ligger tätt över ett vintersverige och jag har varken pluggat eller repeterat inför tentan imorgon.

Jag har istället spenderat helgen med ett kort och ganska förvånande besök i svensk populärkultur där jag upptäckte att mänskligheten inte var så illa ute som jag trodde.
Bidraget jag hejade på gick vidare och nu måste jag kanske tillockmed titta på slutfinalen i melodifestivalen. Hur ska det här se ut?

Jag har även idag och igår ätit mina i flera veckor efterlängtade semlor, med varm choklad att dumpa den äckliga grädden i. Om detta skrev jag dessa ord på facebbok (en plats på internet som stadigt ökar i intresse så fort en tenta nalkas:
Åh, att avnjuta en semla med en kopp varm choklad en stormig eftermiddag.
Att dessa förtära endast i sällskap av en god bok.
Poesi är skriven över mer triviala ting.
Och vilken poesi det bleve, finge jag diktens gåva i detta nu.

Med dessa ord överlämnar jag bloggen i mitt äldre jags händer.

pöz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar