torsdag 1 juli 2010

om livet

Manna: Jamen vad bra, vi övningskör på söndag kväll..
Mamma: vi kommer inte hem idag, vi övningskör imorgon, måndag kväll...
Mamma: eeeeeh, vi kommer kanske hem sent, vid niotiden på måndag, kan du övningsköra då?
Jag: jadå, bara jag får köra...
Mamma: vi kommer inte hem ikväll, utan tidigt imorgon, tisdag, bitti, jag kommer då.
Mamma tisdag kl elva: Nu är jag hemma, jag ska bara göra en del saker, sen kommer jag.
Mamma Kommer kl 12 på tisdag.
Jag: Jag ska träffa sorella kl ett, men jag har sagtr att jag kanske blir lite sen...
Mamma: Kl ett?? Men vi ska ju till ikea?

Jag gick och bjöd med Sorella till ikea.
Och vi fick ju en trevlig dag.
Och jag fick nya lakan och en soptunna till toaletten.

Sen gick vi till biblioteket och jag lånade tre böcker av Agatha Christie och Pride and Prejudice.
Och så köpte jag garn.
Mental ålder: ca 90 sådär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar