fredag 16 april 2010

försent.

Sista anmlningsdagen är över.
Timmen är gången, klockan slagen och slussen stängd.
Det är bara kvar att andas ut, svälja de sista kvalen
"ska jag verkligen...?"
"men är det inte bättre om...?"
och
"vill jag verkligen det här...?"
Andas ut och vänta.

Beslutet är taget.
Även det fina erbjudandet från Mallo.
Mallos fina födelsedagsfirande i utlandet.
Fyra dagar i berlin.
1000 kr för boende och flyg.
Även det beslutet är efter många, långa kval taget.
Nej.
Det står för mycket ivägen just nu.
Egentligen har jag inte pnegarna.
Körkortet kostar rätt mycket just nu.
Jag vet inte när jag ska jobba i sommar.
Och jag har en lägenhet att städa ur.

Idag har jag städat ur vintern.
Smörjt kängor,
Tvättat vantar,
Lagt undan mössan och halsduken och jackan och välkomnat våren.

Idag har jag städat lägenheten för jag får främmande ikväll.

Det är rent och lugnt nu.
Jag ska sätta mig och plugga medan jag väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar